Salah satu cara untuk kurus dengan Jonlivia

January 28, 2017



Tahun 2013


Hello ❤❤❤❤❤

Walaupun ramai yang menegur saya kerana berjaya kurus cepat, saya masih mengalami delima : "perut yang mengelebeh", bukan itu sahaja ada beberapa masalah yang saya hadapi dalam usaha untuk kurus. Ada beberapa lebihan kulit terlebih yang bergoyang-goyang menari macam hiasan pokok christmas yang bernyanyi-nyanyi "jingle wibey jingle wibey" You feel me?. Terutamanya bagi mereka yang mahu kelihatan kurus dan tidak nampak lebihan lemak seperti muffin top.

Ada beberapa sebab kenapa saya menekankan isu lemak di bahagian perut kerana , kelebihan mempunyai core yang kuat atau baik ( core = bahagian tengah badan dan dikenali perut) :


  • Membantu kita dalam prestasi sukan
  • Elakan sakit belakang badan
  • Memperbaiki posture badan
  • Pengawalan pernafasan yang bagus ( back to no.1 , pengawalan pernafasan yang bagus dapat improve perfomance kita di dalam sukan)
  • Last sekali selain daripada muka, perut adalah salah satu bahagian badan yang dipandang oleh orang.


Oleh itu, saya mengambil sedikit insentif  untuk melabur selain daripada menekankan  exercise core. Dan terdapat beberapa review daripada blogger yang menarik perhatian saya tentang brand Jonlivia (link). Contohnya seperti review daripada Mama Darwiish, Misz-Ella, Lee Yann etc. Jadi sebelum invest , saya mencuba dahulu secara personal mengunakan Jonlivia Slimming Shirt Shaper (link), di bawah collection slimming shaper





Harga Slimming shaper jonlivia boleh didapati dengan harga RM120 (selepas diskaun daripada harga RM 200). Saiz Jonlivia berdasarkan ukuran saiz badan kita, dimana kita boleh ikuti ukuran yang disediakan di website Jonlivia.

Apabila sampai, pada mula saya jujur saya khuatiri adakah saiz ini betul? Suprisingly it very fit on me! dan sangat selesa dengan mengikuti arahan pemakaian daripada bawah badan dan naik ke atas.




Jonlivia slimming shaper shirt mempunyai jaringan jahit yang kukuh, bukaan bahu yang luas (sebab tu kena pakai daripada bahagian bawah ke atas untuk senang tarik lemak 👰 ) dan stretchable





Testimonial saya selepas memakai slimming shaper selama seminggu adalah berdasarkan photography dibawah sebagai rujukan :





Sebelum pemakaian slimming shirt shaper jonlivia, kita boleh nampak akan lebihan kulit "flabby" saya di bahagian perut




Selepas pemakaian slimming shirt shaper jonlivia nampak kesan perubahan kurus cepat ? terutamnya di bahagian perut. Bukan itu sahaja walaupun nipis tapi shaper ini adalah kukuh, sejuk dan boleh pakai lama. Malahan saya dah cuba bawa workout pun ok. Just that kalau pakai lama dan terus workout memang tak selesa. Kalau nak pakai masa workout makesure baru fresh (bukan long hour wearing baru lepas tu workout).

Plus yang best, orang tidak tahu pun saya sedang memakai shaper, berbanding dengan produk lain ramai yang nampak kita memakainya. 



Basically pemakaiaan slimming shaper shirt jonlivia ini, memberikan kesan sama sepert korset (cumanya ia bukan korset). Ianya dapat membantu posture badan kita. Malahan semasa saya membawanya untuk routine mount climbers, semasa memakai shaper ini, ianya memberi performance yang bagus berbanding semasa saya tidak memakainya. Ini menunjukan saya kena fokus kepada core saya.



Result/Testimoni Review Untuk Sliming Shirt Shaper Jonlivia


Sebelum pemakaian Jonlivia ukuran badan sebenarnya saya adalah sebanyak 34 inch




selepas pemakaian shaper jonlivia , saiz ukuran badan menyusut mengikut benda shaper kurang satu inch.




Dengan diet yang sihat serta exercise rutin lari dan yoga, saya berjaya mengurangkan 2 inch dalam seminggu. Saya akan lebih focuskan exercise core untuk membina otot di bahagian perut.

Tadaa!!! final result




Tahun 2017





You Might Also Like

0 comments

Hello readers! I need a feedback. Negative , postive , happy or angry is important for me to improve my writing! - Love xoxo

Subscribe